Friday 8 July 2011

bersih???





ok..this is really hot issue rite now..bersih??? ape 2?? hurm..spt yg aku tau..2 satu group yg dpggil bersih brsmpena dgn pilihan raya yg akn brlgsung x lme ag..act group ni lme da..dulu pun ade gk..tp taun ni aku rse mcm kecoh sgt..group actually nk menuntut hak berkenaan mengundi..2 je..



Tuntutan Segera Perhimpunan BERSIH 2.0
1. Bersihkan senarai undi
2. Mereformasikan undi pos
3. Gunakan dakwat kekal
4. Masa kempen minima 21 hari
5. Akses media yang bebas dan adil
6. Kukuhkan institusi awam
7. Hentikan rasuah
8. Hentikan politik kotor

tuntutan diorg 2 mmg BETUL pun..sbb skrg ni undi pn byk undi hantu..dan bagi aku, x salah pun lau diorg nk wat perhimpunan 2..diorg mntak secara baek..so, ape slhnye..ari 2 kater wat kt Stadium je..then diorg akur, but tbe2 arini kuar cter yg diorg xboleh wat perhimpunan 2..maybe ade cakap2 yg group ni mmbahayakan or time wat prhmpunan 2 takut ade bnda 2 elok akn jadi..
TAPI...
aku takut...takut jugak kalau2 jadi pape yg x diinginkan Sabtu ni..
aku xnk negara jadi kucar kacir..huru hara..
aku xnak peristiwa 13Mei berulang lagi..
aku xnak 2 semua...
mungkin BERSIH 2 betul..yg diorg xkn wt kecoh..tapi
takut org2 laen jer yg x betul..org laen yg over..
kita patut bersyukur ape yg negara kita da capai skrg..tapi  mungkin ade poltik dalaman yg xberapa betul..

aku pun xtau la...tapi serius takut bile pkir 2 sumer..aku harap xkan jadi benda2 mcm 2..aminn..ape pun, tggu jerla 9 Julai 2011 hari esok...

p/s : entry ni cume untuk pngetahuan n isu semasa skrg ni..
      ..atas pagar je..sebab semuanyer ade pros n contra
      esok klu boleh xpyhla pkai bju kuning, t xpasal2 kiter kne 
      tgkap skali wlupn kiter xtau pape..

laen2 cerita mngenai BERSIH:

No comments:

Post a Comment